Návod ke hře Žabák Tonda

 

Popis: 

Žabák Tonda je velkoformátový herní plán a je skvělým doplňkem pro každého, kdo hledá zábavnou a interaktivní metodu environmentální výchovy. S rozměry 100x350 cm nabízí dostatek prostoru pro různorodé aktivity, které spojují hru a učení do jednoho poutavého zážitku.

 

Hra je navržena tak, aby hráče nejen bavila, ale také poučila o důležitosti ochrany životního prostředí. Součástí je také zábavná abeceda, která pomáhá dětem rozvíjet své znalosti o přírodě a ekologii hravou formou. Díky této hře mohou účastníci nejen zlepšit své znalosti, ale také rozvíjet fyzické dovednosti, jako je například měření skoku do dálky.

 

V balení najdete také metodickou příručku, která obsahuje různé aktivity a hry zaměřené na environmentální výchovu. Příručka poskytuje učitelům, rodičům a vedoucím skupin podrobné instrukce k uspořádání her, čímž zjednodušuje přípravu a zajišťuje, že každá aktivita je nejen vzdělávací, ale i zábavná.

 

Tento herní plán je ideální pro školy, environmentální centra, tábory, které hledají originální a interaktivní způsob, jak propojit zábavu a učení o životním prostředí. Je vyroben z odolných materiálů, které zaručují dlouhou životnost a snadnou údržbu, což z něj dělá investici, která se vyplatí na mnoho let.



Leknínová skákačka:

 

Úkolem je skákat po jedné noze z čísla na číslo a zpět, aniž by hráč šlápl mimo leknín.

Pro starší hráče je určena varianta s kamenem. Ten je třeba hodit nejprve na číslo jedna a toto pole přeskočit. Při cestě zpět musí hráč kámen sebrat, aniž by se dotkl leknínu, na kterém je kámen umístěn a také země víc než jednou nohou. Druhý hráč pak hodí kámen na pole s číslem dvě a opět musí toto pole při skákání přeskočit. 

Skáče se tedy po všech leknínech kromě toho, který je označený kamenem. Po leknínech se smí skákat pouze jednou nohou. V případě dvou leknínů vedle sebe, může hráč zastavit tak, že v každém z leknínů bude mít jednu nohu. Dál už zase pokračuje po jedné.

Jakmile hráč skočí mimo leknín, na špatný leknín nebo úplně mimo něj, kolo pro něj končí a pokračuje další hráči. Pokud je hráč úspěšný a doskáče až na poslední číslo, tak se otočí, ovšem tak, aby stále byl na jedné noze, a skáče zase zpátky. 

Pokud hráč bezchybně dokončí první kolo, předává kámen dalšímu. Ten jej musí hodit na číslo dvě. Pokud se mu to nepovede, opět předává štafetu dalšímu v pořadí. Cílem je dokončit všechna kola, tedy aby pokaždé byl kámen o další číslo dál. 

Varianty:

Obrácená skákačka: hráči skáčou pozadu

Střídací skákačka: hráči střídají pravidelně levou a pravou nohu

 

Seznamovací skákačka

Jednoduchá a zábavná aktivita, která pomáhá účastníkům se navzájem lépe poznat. Hráči se nejprve rozmístí kolem hracího plánu. Jeden hráč začne hru tím, že postupně přeskakuje po leknínech a dotýká se písmen, která tvoří jeho jméno. Jakmile hráč dokončí tuto úlohu a vytvoří celé jméno, ostatní hráči společně a hlasitě zvolají např. 'Ahoj Lucko', hráče uvítají a zároveň potvrdí, že jméno bylo správně odhaleno. Poté se hra střídá a další hráč dostává příležitost představit se podobným způsobem. Tato hra je nejen zábavná, ale také posiluje paměť a pozorovací schopnosti účastníků, a umožňuje jim se navzájem lépe poznat a zapamatovat si jména ostatních.

 

Abeceda na čas:

Cílem hráče je dotknout se písmen abecedy v jejich správném pořadí, od A do Z, a to v co nejkratším možném čase. Přesun mezi písmeny je možný pouze po leknínech. Pro náročnější variantu hry je úkolem hráče dotýkat se písmen v opačném pořadí, tedy Z - A.

 

Tondův rybníček

Hráči se střídají ve skákání po leknínech a jejich úkolem je se v každém kole dotknout obrázku, který do rybníčku nepatří (plechovka, pet lahev) a ostatním vysvětlit proč si myslí, že tam nepatří. Úkolem ostatních hráčů je dávat pozor, aby se předměty neopakovaly. Vedoucí hry může u vybraných předmětů rozvinout diskuzi na téma environmentální výchovy. Dejte dětem prostor pro slovní vyjádření na základě jejich zkušeností:

mohou být tyto věci ve vodě? Je to správně? Proč ne? …. 

Život v rybníčku

Úkolem hráčů je najít a pojmenovat živočichy, kteří žijí v rybníčku žabáka Tondy. Vedoucí hry může navázat a diskutovat s dětmi na téma život v rybníce.

 

  • Jaká další zvířátka ještě můžeme vidět ve vodě a kolem ní?
  • Jaké rostlinky jste viděli v okolí rybníčku?
  • Dokážete spočítat děti žabáka tondy (vývojové stádia žáby)