Návod ke hře Hopsalíkova stezka - duel
Hopsalíkova cesta DUEL je hra, která přináší nejen vlnu zábavy, ale také vlnu učení a rozvoje pro vaše malé studenty! Tento více než 4 metry dlouhý herní plán se symboly dlaní a chodidel, je nejen zábavnou aktivitou, ale také strategickým nástrojem pro rozvoj motorických dovedností, koordinace a paměti. A co je nejlepší? Každý skok, každý smích a každý úspěch je krokem k rozvoji klíčových kompetencí vašich dětí!
Děti se učí rozpoznávat symboly, rozvíjejí svou motoriku a koordinaci a zároveň pracují na svých sociálních a komunikativních dovednostech. Herní plán také podporuje rozvoj paměti a koncentrace, když si děti pamatují a následují vzory symbolů, a také rozvíjí jejich kreativitu a představivost během vytváření vlastních vzorců a pravidel. Tento herní plán je nejen zábavným, ale také vzdělávacím nástrojem, který nabízí nekonečné možnosti pro učení a rozvoj.
Příjemnou zábavu,
Tým Edu4fun
Aktivity:
Hopslíkův DUEL
Příprava herního plánu
- Umístěte herní plán na rovný povrch, aby byl dobře viditelný a přístupný všem hráčům.
- Ujistěte se, že kolem herního plánu je dostatek místa pro pohyb hráčů.
Příprava hráčů
- Hráči si střihnou a vítěz si vybere dráhu
- Týmy se postaví do řady před startovní pole (nohy).
Herní průběh
- Hráč začíná na startovním poli herního plánu.
- Hráč postupně přeskakuje přes řady symbolů a synchronně pokládá dvě nebo tři končetiny dle obrázků na herním plánu.
- Jakmile hráč udělá chybu (nesprávně položí končetinu, ztratí rovnováhu atd.), vrací se zpět na startovní pozici a snaží se bezchybně dokončit dráhu.
- Vítězí ten, kdo se proskáče do cíle jako první, nebo doskáče nejdále bez chyby.
Týmový duel
Příprava herního plánu
- Umístěte herní plán na rovný povrch, aby byl dobře viditelný a přístupný všem hráčům.
- Ujistěte se, že kolem herního plánu je dostatek místa pro pohyb hráčů.
Příprava hráčů
- Rozdělte hráče do dvou stejně početných týmů
- Zástupci z obou týmů si střihnou a vítěz si vybere dráhu pro svůj tým
- Týmy se postaví do řady před startovní pole (nohy).
Herní průběh
- Hráč začíná na startovním poli herního plánu.
- Hráč postupně přeskakuje přes řady symbolů a synchronně pokládá dvě nebo tři končetiny dle obrázků na herním plánu.
- Jakmile hráč udělá chybu (nesprávně položí končetinu, ztratí rovnováhu atd.), vrací se zpět ke svému týmu a pokračuje další hráč.
- Vítězný tým je ten, jehož členové dosáhnou cíle jako první, nebo dosáhnou nejdále bez chyby.
Stínový bojovník
Přípravná fáze
- Vedoucí hry umístí herní plán na rovný povrch.
- Hráči se postaví do řady před startovní pole (nohy)
Herní průběh
- Hráč začíná na začátku herního plánu a přemisťuje postupně své končetiny po symbolech, přičemž vždy musí mít alespoň tři končetiny na herním plánu.
- Pokud hráč udělá chybu, končí jeho kolo a začíná další hráč.
- Hráči se mohou rozhodnout hrát na čas, nebo do chybného položení končetiny.
Rozvojové aspekty hry
Stínový bojovník je hra zaměřená na rozvoj fyzické koordinace, rovnováhy a strategického myšlení. Pomáhá hráči zlepšovat svou motoriku, přesnost pohybů a rychlé rozhodování pod tlakem.